Tydligen är jag inte så intelligent...

Tydligen är jag inte så intelligent att jag förstår att allt är politik. 
Jag är inte ett dugg intresserad eller insatt i politiken idag och att jag när jag skriver en status på facebook så får jag personliga påhopp i pm och elaka ord om hur korkad jag är som inte ser det ur en politisk synvinkel.
Vad är det då jag pratar om, jo Eurovison så klart!!
 
Jag hörde Wursts låt innan jag såg henne och jag tyckte det var en låt med mycket power och jag gillade den skarpt, jag såg alla artiklar om att det skulle vara med en transperson i Eurovision och jag tänkte ja men good for her! Koplade dock aldrig ihop att det var hon som sjöng låten jag hört!!!!! Men det är det ingen som fattar såklart, jag är ju tvungen att gilla henne bara för det är en man i en klänning...
 
När jag sedan såg hennes uppträdande i lördags var jag såld, det var en sån mäktig upplevelse att hon skitsnygg i klänning awesome makeup och helskägg bara stod rätt upp och ner utan en massa spektakel och berörde alla. Jag kunde höra smärtan av alla påhopp, hot och bespottning som Conchita måste ha tampats med bara för att få vara sig själv. 
 
Att det inte varit en tävling i Österrike utan att hon blev direktvald kanske var ett PR-trick, men det skiter jag fullständigt i. Jag tycker det visar att många av oss faktiskt lever i år 2014, att dem som röstade och bar henne fram till segern inte förtrycker eller diskriminerar folk för att de inte vill se ut och vara precis som den så kallade "normen".
 
Efter jag la ut ett inlägg om att kärleken vann så kom det några kommentarer som inte var så värst farliga men som ändå irriterade mig då jag inte ser tävlingen som ett politiskt jippo (ja grannländer röstar på varandra, och jurygrupperna är säkert korrupta) jag lyssnar på låtarna och jag tyckte ärligt hon var bäst, förutom Sanna då för hennes låt har ju hörts på radion hur länge som helst nu så man kan inte annat än att gilla den...
 
Min status skulle handla om kärlek, inte politik, för som sagt jag är inte intresserad, jag ser på tävlingen för musiken och underhållningen..
Samma med Ryssland, jag gillar inte vad Putin står för, inte alls... Men att bua ut två 17-åriga tjejer var lite väl elakt, jag tror inte de står för allt som Putin står för.... Men ska man hålla på att analysera och gräva i allt så kan man ju inte njuta av nånting alls längre.
 
Jag tog bort min status och en hel hög med så kallade vänner med, jag fick riktigt obehagliga meddelanden om att det var fel att tycka som jag gjorde och någonstans i ett meddelande dök gud upp också och då kände jag bara hur meningslöst det var att ens försöka...
 
Jag är glad att hon vann, jag började gråta när hon fick tolvpoängare och satt och skakade av chock. Det var skönt att se hur lycklig en människa kan bli bara över hur människor faktiskt visar att de förstår, att de accepterar....
JAg önskar jag vore lika stark som Conchita!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback