Härdsmälta, framtidstro och lila tulpaner!

Bryt ihop och gå vidare heter det ju så fint! Testade lite av den varan nyss!
 
Jag satt för en stund sedan och skummade igenom Aftonbladets hemsida då jag upptäcker att en massa tårar bara rinner ner över ansiktet, jag är inte ledsen, har inte fått skräp i ögonen eller nåt annat klantigt som bara jag lyckas med.
Jag går in i badrummet för att tvätta av mig och ser mig själv i spegeln och allt bara släpper.
Tårarna forsar och jag skrattar så högt!!!
Så mycket spänning,oro och tvivel, så mycket smärta och stress bara rinner ur mina tårkanaler och jag mår för första gången på riktigt länge så riktigt jävla bra! 
 
Jag och Dennis har flyttat, det har några av er förstått/ eller fått reda på eftersom vi pratar med varandra.
Vissa saker blev inte som planerat och jag stannade kvar i Sundsvall i huset, med en micro, brödrost och en madrass på golvet ( inte mycket mer än så faktiskt). 
Ja just det, vi har flyttat till Övik (ifall jag varit otydlig).
 
Vissa helger har jag lyckats tagit ledigt och farit upp till Övik och provjobbat på en restaurang (Varvsberget) och nu idag blev jag erbjuden tjänsten jag sökte. Jag har gått runt och sett ut som katten i "Alice i Underlandet" hela dagen, folk som var in tänkte säkert "jäklar vilken glad personal de har i kassan på Coop".
Hade jag inte haft öron i vägen så hade leendet gått hela vägen runt!
Detta betyder att jag kan flytta upp, jag kan bo med min sambo och våra katter, jag kan äntligen börja stå på mina egna ben.
 
Jag är fortfarande ung, jag kommer med all säkerhet göra en massa misstag, men detta känner jag är så rätt!
Människorna i Sundsvall är mestadels trevliga men några av dem som jag har haft oturen att råka på (de som hör 1% av en händelse och sedan hittar på resterande 99% i huvudet och tror att det är helt korrekt, de som är illvilliga och elaka för egen vinnings skull och som gör allt för att trycka ner en i dem redan trånga skorna) de har gjort beslutet att bryta upp och lämna staden enkelt. 
 
Jag blev så ledsen idag på grund av en sak jag fick höra av en människa jag faktiskt trodde var trevlig och snäll, jag vet inte var h*n fått denna felaktiga information ifrån, och att mena att en person inte kan vara till någon nytta för att denne gillar datorer och detta är roten till att allt gick som det gick gör mig djupt bestört (ooh fina ord) Nej, det gör mig riktigt förbannad rätt ut sagt! (Nej jag tänker inte använda "hen" det är onödigt)!
Nej bort med alla energislukare och illvilliga människor, positiv syn ska jag ha på allt som kommer i min väg! 
 
 
Sista Mars jobbar jag mitt sista pass på Coop, jag kommer sakna alla nåt så enormt, ni har verkligen lärt mig mycket! Dagarna efter går sista flyttlasset, det med alla mina skor och så mig såklart!
 
När jag kom hem från jobbet idag hade mamma köpt tulpaner åt mig, jättefina lila, som jag nu kan titta på då jag inte har en tv!
 
Ha det bra alla fina positiva människor, ta hand om er och ta vara på vår tid!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback