Julstämning, var är du?

Första advent har varit, ingen snö på backen utan bara regn och slask. Har julbakat och pyntet ligger bara en armlängd bort men det känns så fel att sätta upp något innan den där rätta julstämningen infinner sig.

Mix Megapol har ju börjat med julmusiken 24/7 och det är underbart för jag älskar verkligen julmusik. Men när det inte känns som jul så blir det bara tokigt.

Idag kom svärmor Lena förbi med en jättefin julkorg från henne och Curt, fylld med bland annat lokal glögg gjord av en gammal hockeyspelare, jättespännande.

I år är det tio år sedan mormor gick bort, och i och med att Dennis farmor gick bort tidigare i höst så känns det som att julkänslan är väldigt viktig då de båda var julmänniskor.
Det kändes alltid som "Kalle Ankas jul" när man kom hem till mormor, riktig gran och en massa pynt och ljus. Första julen utan mormor var hemsk, hon var julen och den som höll ihop alla. Nu bor jag inte hemma längre och jag kommer mest troligen inte att fira julen hemma utan det blir bara Dennis och jag.
Därför vill jag ha jul så länge som möjligt för att få känna mig nära alla de mina.

Dags att sova, ska jobba julbord hela helgen så det är bäst att sova så länge som möjligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback